چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور طی سخنانی با تشریح راهکارهای مهم توفیق طلاب گفت:‌ طلاب باید در متن جامعه باشند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

به گزارش حوزه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در جمع طلاب حوزه علمیه کامیاران استان کردستان که در حسینیه فاطمیه قم برگزار شد با بیان این مطلب که فقه یعنی بینش عمیق به دین پیدا کردن، گفت: خداوند وجودی بهتر از انبیاء در روی زمین نداشت و این همان مصداق کامل خلیفه الله بود که نصیب پیامبران گشت که البته طبق بیان قرآن کریم هر کدام از آنان دارای رتبه و درجاتی هستند.

وی افزود: از آنجا که ائمه (ع) بهترین بندگان خداوند روی زمین هستند پس اگر شغل بهتری نیز در این جهان باشد به این افراد می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: هدایت بشر به سوی بهترین شغل خداوند است که نصیب پیامبران و انبیاء گشته است و امروز هم طلاب ادامه دهندگان راه انبیاء بوده و از میراث‌دارن آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بین این مطلب که طلاب مفتخر به سربازی امام زمان‌(عج) هستند گفت: طلبگی نعمت بسیار بزرگی است که خداوند نصیب هرکس نمی‌کند، لذا باید قدر آن را دانسته و برای حفظ آن اهتمام ورزید.

* کتابی که تمام فقها به آن نیازمندند

وی با تاکید بر تحصیل دقیق دروس حوزه توسط طلاب ابراز داشت: طلاب ضمن استفاده از کتاب الهی و سنت پیامبران باید در مسیر طلبگی نسبت به شناخت علمای گذشته و آثار آن اهتمام ویژه داشته باشند همان طور که وسائل الشیعه شیخ حر عاملی از جمله این کتاب‌هاست که تمام فقها به آن نیازمند هستند.

* رمز موفقیت تبلیغ پیامبران چه بود

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان راهکارهای موفقیت طلاب اذعان داشت: یکی از رموز موفقیت پیامبران این بود که آنان با مردم و از جنس آنان بودند و همین امر باعث می‌شد تا کلامشان دارای تاثیر فراوان باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید از رفتار پیامبران الگو گرفته و همواره در میان مردم بوده و ضمن معاشرت با آنان در متن جامعه باشند تا مشکلاتشان را رفع نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha